Column

Visie 2030: De kracht van plannen maken

Henny vertelt je in deze video meer over de visie 2030!

Plannen maken. Iedereen doet dat in zijn of haar leven. Vooruitkijken en je een idee vormen van waar je naartoe gaat. Zodat je jezelf er ook zo goed mogelijk op kunt voorbereiden. Voor bedrijven is het dus ook belangrijk om continu vooruit te kijken en plannen te maken. Het is een inspiratiebron en geeft richting. Dat is ook waarom wij nu bezig zijn met de visie van Hoppenbrouwers voor 2030. Hoe willen we ons de komende jaren verder ontwikkelen en groeien? Zelfs als het goed gaat, zoals bij ons bedrijf het geval is, is dat nodig. Ondanks dat je misschien in de verleiding komt om te denken: ‘het loopt toch prima, laten we het gewoon bij het oude houden’. Maar we weten allemaal uit ervaring dat het zo niet werkt. Het is net als op school. Soms had je zo’n leuk jaar met je klas, dat je het best nog een keer over zou willen doen. Maar uiteindelijk moet je toch verder als je echt iets wilt bereiken. Wat ik zelf in de loop van de tijd heb geleerd, is dat plannen ervoor zorgen dat zaken makkelijker verlopen. Ooit kreeg ik bij een beoordeling te horen dat ik wat drammerig overkwam. Inmiddels weet ik dat dat het gevolg is van het ontbreken van goede plannen. Als mensen niet weten waar je naartoe wilt, ga je duwen en drukken om dingen voor elkaar te krijgen. Terwijl als je wel goede plannen maakt en een vergezicht biedt, gaan mensen veel makkelijker mee in je verhaal. Je hoeft geen discussie te voeren om zaken gedaan te krijgen, omdat iedereen precies weet waar ze naartoe koersen en met welk doel. Het mooie is dat het ruimte biedt om aan te geven wat jij en je team nodig hebben om de plannen te realiseren. En zo bieden plannen ook kansen om ambities waar te maken. Want wie de visie voor 2030 ziet, weet dat hij of zij zich geen zorgen hoeft te maken over de mogelijkheden om te groeien bij Hoppenbrouwers. Als je je toekomstbeeld helder voor ogen hebt, brengt dat rust. Niet alleen intern, maar net zo goed voor de bank, partners en leveranciers. Daarom hebben we onze visie nu ook gedeeld tijdens twee grote klantevenementen in Den Bosch. Het geeft onze relaties inzicht in waar we mee bezig zijn. Wij vinden het op onze beurt dan weer interessant hun reacties te horen. Ook dat biedt – daar is ie weer – volop inspiratie. We worden geprikkeld tot het stellen van vragen en er ontstaan nog meer nieuwe ideeën. Zo blijven we constant in beweging. En, eerlijk is eerlijk: als wij vertellen over al het moois waar we hier met zijn allen mee bezig zijn, krijgen we natuurlijk veel complimenten. Dat geeft energie en een goed gevoel. Het is eigenlijk dat beetje voeding om verder te groeien. Als organisatie in zijn totaliteit, maar ook als individuele medewerker.

Samen maken we Hoppenbrouwers. Nu en in de toekomst.

Henny

(H)op de hoogte | oktober 2021 www.hoppenbrouwerstechniek.nl