Column

Het bewijs van de kracht van Hoppenbrouwers

Afgelopen periode hebben we bij Hoppenbrouwers laten zien hoe snel en adequaat wij een onverwachte crisis kunnen aanpakken. Dit heeft ervoor gezorgd dat de impact van de wereldwijde cyberaanval waar wij door getroffen werden, beperkt is gebleven.

De aanval werd snel opgemerkt dankzij onze uitstekende beveiliging. Daarna is een crisisteam het hele weekeinde met man en macht aan het werk geweest om de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden. Dat is goed gelukt, zodat we maandag toch weer aan het werk konden en onze klanten er zo min mogelijk last van hebben gehad. Ik ben er trots op dat het ons daardoor gelukt is de schade te beperken. Maar het onderstreept nog eens hoe onvoorstelbaar belangrijk het is dat we allemaal doorlopend alert blijven op onze bedrijfsprocessen! Ondanks het snelle ingrijpen, zullen de kosten als gevolg van de aanval wel enige effect hebben op het bedrijfsresultaat van deze periode. Een resultaat dat er, ondanks de ook al heftige coronaperiode, toch goed uitziet. Ook die crisis zijn we met zijn allen goed doorgekomen. We liggen mooi op koers, zeker qua omzet. Een omzet van 260 miljoen gaan we wel halen. Het rendement blijft nog iets achter, maar ik verwacht dat dat ook goed gaat komen. Zeker als we goed scherp blijven op de projectresultaten.

Ondertussen blijven we investeren in de groei, in onze medewerkers en in onze zichtbaarheid.

De vooruitzichten voor de rest van het jaar zijn in ieder geval veelbelovend. We hebben voldoende werk, eigenlijk zelfs meer dan we aankunnen. Dat brengt met zich mee dat we de juiste prijs kunnen vragen voor de opdrachten. Maar tegelijkertijd moeten we, ondanks de drukte, alles op alles blijven zetten om te zorgen dat onze klanten tevreden zijn. Ondertussen blijven we investeren natuurlijk! In de groei, in onze medewerkers en in onze zichtbaarheid. Dat bereiken we onder andere door de aankoop van nieuwe panden op verschillende locaties in het land. Zo vergroten we de lokale zichtbaarheid en betrokkenheid die we zo belangrijk vinden.

Duurzaamheid Interessant is dat we deze nieuwe locaties zo duurzaam mogelijk gaan bouwen. Op die manier geven we meteen invulling aan ons voornemen nog serieuzer met dit onderwerp aan de slag te gaan. Hiermee springen we in op één van de uitkomsten van het MTO, waarin medewerkers aangeven behoefte te hebben aan een heldere aanpak op dit gebied. Daarom gaat Wouter Hendrickx de rol vervullen van programmamanager Duurzaam Ondernemen. Hij gaat ons helpen onze eigen organisatie duurzamer te maken. Maar vooral gaat hij extern teams ondersteunen bij het op de kaart zetten van duurzaamheid bij klanten. Een inspirerende nieuwe ontwikkeling die tot een verbreding van ons vakmanschap leidt. Daardoor kunnen we nog leukere en uitdagender projecten gaan doen en onderscheiden we ons nog meer in de markt. En dat draagt weer bij aan de verbetering van ons imago. Afsluitend wens ik iedereen een fijne vakantie toe: geniet ervan. En kom veilig weer terug, zodat we er na de vakantie met zijn allen weer gezond en vol energie tegenaan kunnen gaan. Zelf hoop ik in ieder geval met een grote glimlach terug te keren van een weekje wandelen. Die glimlach heb ik nu ook al, ik ben namelijk voor de tweede keer opa geworden! Misschien wel het allermooiste staaltje vakmanschap dat er is…

Fijne vakantie allemaal!

Henny

Henny de Haas

(H)op de Hoogte | juli 2021 www.hoppenbrouwerstechniek.nl