Online Leren & Werken Bij Event

Linsey Thielen & Anouk Ackermans

Warm welkom voor de jonge technici

Leren & Werken Bij Event

Het opleiden en ontwikkelen van onze medewerkers is een belangrijk speerpunt. We blijven investeren in de aanwas van nieuwe medewerkers; ervaren én onervaren. Ook dit jaar zetten we onze deuren open voor nog onervaren technici. Om bij hen onder de aandacht te komen, hebben we op 2 november het Online Leren & Werken Bij Event georganiseerd. Linsey Thielen (Marketing & Communicatie) en Anouk Ackermans (HR) waren nauw betrokken bij de organisatie.

Anouk Ackermans
“De deelnemers hebben het evenement een 8,6 gegeven! Informatief evenement, een leuke manier om laagdrempelig kennis te maken met het bedrijf en leuk dat je in gesprek kon met een vakspecialist; het is een greep uit de reacties die we hebben mogen ontvangen!” Linsey Thielen

Bij Hoppenbrouwers Techniek geloven we écht in de jeugd. Zij zijn tenslotte de vakmensen van morgen. Anouk: “We hebben te maken met grote tekorten aan technisch personeel in de arbeidsmarkt. Om onze groeiambitie waar te kunnen maken, moeten we dus creatief omgaan met het werven van personeel. We zien hierin echt de kracht van nog onervaren collega’s; zij zorgen ervoor dat we de doorstroom van andere collega’s kunnen realiseren. Naast deze natuurlijke ontwikkelstroom, brengen ze ook frisse energie mee en nieuwe ideeën. Dat houdt onze organisatie scherp.”

Zichtbaarheid op de juiste plekken Genoeg reden dus om jeugd en andere onervaren technici, zoals zij-instromers, te werven. Om dit te realiseren hebben we onder andere intensieve samenwerkingen met scholen. Anouk: “Van basisscholen tot middelbare scholen, MBO, HBO én universiteiten. We zorgen ervoor dat we geen open dag missen. We formuleren actief stageopdrachten, zodat stagiaires daarop kunnen solliciteren.” Niet alleen op de scholen willen we goed zichtbaar zijn voor de jeugd, maar ook op platformen waar zij zich veel bevinden. Online dus! Linsey: “Op allerlei manieren zijn we online zichtbaar en proberen we de jeugd aan te spreken. Zo laten we medewerkers aan het woord die leren en werken bij Hoppenbrouwers, geven we meer informatie over onze praktijkschool en nemen we ze mee in het werk van onze leerlingen door middel van video’s. Zo lanceren we volgend jaar een videoserie waarin vier bbl’ers hun leer- en werktraject bij Hoppenbrouwers laten zien!”


Facts & Figures Leren & Werken Bij Event Deelnemers gaven het evenement een 8,6! 100 deelnemers uit heel Nederland Alle doelgroepen vertegenwoordigd 20 deelnemers in gesprek voor plaatsing 27 deelnemers in portefeuille 20.000 geïnteresseerden op de landingspagina


Onder de aandacht bij het technisch personeel van morgen Deze periode, waarbij fysieke evenementen niet door kunnen gaan, vraagt om omdenken. Linsey en Anouk liggen op één lijn als ze terugblikken op het evenement: “Wat was het spannend in de voorbereiding, maar super tof in de uitvoering! We kunnen stellen dat het een succesvol evenement is geweest”, vertelt Linsey. “Het is écht een hele andere manier van organiseren. De spanningsboog van de jeugd is kort. Onze grootste uitdaging was hoe we gedurende het evenement hen geboeid konden houden. Dat hebben we gedaan met een afwisselend programma vol interactie. Zo duurde één onderdeel maximaal 20 minuten en was er altijd mogelijkheid om vragen te stellen. De deelnemers konden in gesprek met een vakspecialist en ze bepaalden zelf welke vragen onze presentator Tim stelden aan onze collega’s.” De deelnemers waren dan misschien niet op één van onze vestigingen, maar de slingers hingen aan het plafond, de partypoppers stonden klaar én de rode loper lag uit. Anouk: “Het programma was informatief, maar ook spontaan en luchtig. Op deze manier hebben we een realistisch beeld gegeven van onze cultuur.” Linsey: “Dit soort evenementen zorgen ervoor dat we beter bekend worden onder de jeugd als werkgever. Elke plaatsing is natuurlijk mooi, maar we kijken hierin ook naar de langere termijn om bekendheid te generen als werkgever. We hebben een grote online campagne gedraaid onder deze doelgroep vooraf aan het Leren & Werken Bij Event. Hiermee hebben we ruim 500.000 mensen bereikt, waarvan 20.000 doorgeklikt hebben naar de websitepagina van het evenement, waar men zich onder andere in kon schrijven!”

Bekijk hier de aftermovie van het Online Leren & Werken Bij Event voor een kijkje achter de schermen.